Internship in Fundamental Teaching of Young and Adults: reflections on Acess and Permanence

Maria Emilia de Castro Rodrigues, Maria do Rosário Teles de Farias, Janaína Cristina de Jesus

Resumo


Abstract: this present article discourse about the internship developed with students of the Pedagogy course of the College of Education of the Federal University of Goias (FE/UFG), in the Education Youths and Adults in Education institutions of the Municipal General office of Education of Goiania. It presents reflections on the specificity of this teaching modality, and of as the stage it can contribute to the educators' initial and continuous formation, providing the action-reflection-action on the daily demands that are put by the school context and choosing the dialogue as one of the ways for the development of a process teaching-learning significant.

Estágio no ensino fundamental de Jovens e Adultos: reflexões sobre acesso e permanência

Resumo: o presente artigo discorre sobre o trabalho de estágio desenvolvido com discentes do curso de Pedagogia da Faculdade de Educação da Universidade Federal de Goiás (FE/UFG), na Educação de Jovens e Adultos em instituições educacionais da Secretaria Municipal de Educação de Goiânia (SME). Apresenta reflexões sobre a especificidade desta modalidade de ensino, e de como o estágio pode contribuir para a formação inicial e continuada dos educadores, proporcionando a ação-reflexão-ação sobre as demandas diárias que são postas pelo contexto escolar e elegendo o diálogo como um dos caminhos para o desenvolvimento de um processo ensino-aprendizagem significativo.

Palavras-chave


Internship; Initial and continuous formation; Education of Youths and Adults; Estágio; Formação Inicial e Continuada; Educação de Jovens e Adultos

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DOI: http://dx.doi.org/10.18224/educ.v20i2.6236

Direitos autorais 2018 Maria Emilia de Castro Rodrigues, Maria do Rosário Teles de Farias, Janaína Cristina de Jesus

 

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EDUCATIVA | Revista do Programa de Pós-Graduação em Educação - PPGE | Pontifícia Universidade Católica de Goiás | e-ISSN 1983-7771 | Qualis B1

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